waarom
inhuren
inhuren
Waarom
Het belangrijkste woord wat altijd terugkomt is professionaliteit. Eigenlijk alles wat je hoort zonder dat je daar een levend persoon bij ziet is ingesproken door een voice-over, stemactrice of stemacteur.
Een audio-productie ingesproken door een stemactrice komt beter en professioneler over bij de klant en het product krijgt hierdoor meer kijkers en/of luisteraars en wordt beter ontvangen bij het grote publiek. Een stemactrice / voice-over brengt een stuk tekst tot leven en raakt daarmee de juiste doelgroep. Een goede stem beïnvloed dus in zekere mate het (koop)gedrag van uw doelgroep.
Een stemacteur/voice-over heeft:
- Professioneel opname materiaal
- Professioneel stemgebruik
- Ervaring in spreken en stemgebruik
Een stemacteur/voice-over weet:
- Hoe je een tekst professioneel inspreekt met allerlei technieken
- Hoe je je stem goed onderhoud zodat de stem goed blijft klinken.
- Hoe belangrijk het is om met je hele lijf te spreken
- Hoe je met de juiste emotie kunt inspreken
- Hoe je een audio fragment professioneel moet bewerken (ademhaling of ander storend ongewenst geluid wegmaken)
- Hoe je je in een tekst inleeft zodat de tekst tot leven komt.
- Met de stem te inspireren, beïnvloeden, verbinding maken en te overtuigen.
- Hoe de luisteraar mee te nemen in een verhaal.
acteren
verschil
Stemactrice/stemacteur:
Een stemactrice is iemand die animatiefilms en animatieseries inspreekt. Een stemactrice bestaat voor het vermaak van liefhebbers van animatie en kinderen. Hij of zij doet een poppetje in een verhaal leven. Hierdoor wordt dat poppetje een personage die je kunt laten doen en vertellen wat je wilt. Niet voor niets zit het woord actrice in het woord stemactrice. Een stemactrice of stemacteur moet goed kunnen acteren. Een stemactrice leeft zich in, in een personage en gebruikt daarbij verschillende stemmen en emoties bij personages.
Voice-over:
Een voice-over is iemand die audioproducties inspreekt zoals luisterboeken en voicemails. Maar een voice-over is veel meer dan dat. Ze geven ook een extra dimensie aan visuele beelden zoals bij commercials of documentaires. Een goede voice-over helpt de visuele productie om een boodschap duidelijker over te brengen, te overtuigen en verbinding te maken met de doelgroep.